راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Thursday, June 23, 2016

امروز به ایمان زندگی کنیم.

امروز به ایمان زندگی کنیم.
تمرکز کردن بر آسمان (بر پادشاهی خدا) بهترین و موثرترین راه تحمل کردن سختی های روی این زمین است.

"به ایمان (ابراهیم) در زمین وعده مثل زمین بیگانه غربت پذیرفت،
و در خیمه ها با اسحاق و یعقوب که در میراث همین وعده شریک بودند مسکن نمود.
زانرو که مترقّب (چشم دارنده ) شهری با بنیاد بود،
که معمار و سازندۀ آن خداست."
انجیل مقدس، عبرانیان ۱۱: ۹- ۱۰

            پیروی کردن از ارادۀ خدا همیشه آسان نیست، اما بهترین است. او از ما اعتماد و اطاعت می خواهد اما جزئیات نقشه اش برای زندگی ما را، به ما نمی گوید، ولی کاملاً می توانیم به او اعتماد کنیم. در پیروی کردن از اراده خدا با سختی ها روبرو می شویم، چون در یک دنیای سقوط کرده در گناه زندگی می کنیم، اما تنها نیستیم. مسیح زنده با ماست. او ایمان ما را می آزماید، آزمونهائی که می توانند دردآور باشند، تا استقامت و پختگی روحانی در ما بوجود آورد، اما بیش از حد توانایی، ما را در آزمایش قرار نمی دهد، ۱ قرنتیان ۱۰: ۱۳. برخی از وعده های او در این زندگی و در این دنیا به تحقق نمی رسند، اما مطمئن باشید که در پادشاهی او می رسند.
            اگر پیروی کردن از ارادۀ خدا برای شما یک چالش است، فکر کنید چقدر برای ابراهیم سخت بود. ابراهیم کتابمقدسی نداشت، سکونت دائمی روح القدس را در وجودش نداشت، کلیسائی نداشت، مشارکتی با دیگر ایمانداران نداشت، مشوقی نداشت، اما در پیروی از ارادۀ خدا راسخ بود، اگر چه نه کامل.
            خدا به ابراهیم وعده داده بود که فرزندانش یک ملت خواهند شد، صاحب سرزمینی پر برکت، و خدا آنان را برکت خواهد داد و از نسل او تمامی جهان برکت خواهد یافت. مسیح، یگانه خداوند و نجات دهندۀ جهان از نسل او آمد.
            اما نه ابراهیم، و نه نسل اش، اسحاق و یعقوب، در زمین وعده منزل دائمی نداشتند، در چادرها زندگی می کردند. در زمین وعده، "مثل زمین بیگانه غربت پذیرفتند." ابراهیم هیچ خانه و یا شهری بنا نکرد. تنها راهی که می توانست از طریق آن مالکیت زمین وعده را دریافت کند، از طریق ایمان (اعتماد بر کلام خدا) بود. اما ابراهیم شکایت نکرد. صبورانه منتظر تحقق وعدۀ خدا ایمن باقی ماند.
            ابراهیم بردبار و امین بود، و در وعدۀ هنوز تحقق نیافتۀ خدا شادمان، چون نگاهش بر شهر و خانۀ سماوی اش بود:" شهری که معمار و سازندۀ آن خداست."(عبرانیان ۱۱: ۱۰) چه خانۀ زمینی خودش را در طول عمرش دریافت کند، یا چه نکند، در هر صورت ابراهیم مطمئن بود که آن شهر و خانۀ آسمانی  را مالک خواهد شد.
            افکارمان را بر آسمان، بر پادشاهی خدا متمرکز کنیم، آنوقت خواهیم توانست در استقامت و بردباری خداوند مان عیسی مسیح را خدمت کنیم، حتی ایامی که با شدیدترین ضدیتها روبرو می شویم. بهترین درمانی که من برای افسردگی، دلسردی، و خستگی روحانی می شناسم همین است.
" در آنچه بالا است تفکر کنید، نه در آنچه بر زمین است."
انجیل مقدس، کولسیان ۳: ۲
اګر فکر تان را بر آسمان متمرکز نمائید آنوقت می توانید هر آنچه را که بر زمین است
در شادی متحمل شوید.
خدا را برای خانۀ آسمانی تان شکر نمائید.
امروز با ایمان (اعتماد بر کلام خدا) زندگی کنید.


No comments:

Post a Comment