راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Tuesday, June 28, 2016

ایمان ما بر مسیح باید از بوتۀ آزمایشها بگذرد.

آمادگی ما به قربانی کردن آنچه برای مان بسیار عزیز است،
سند حقانیت ایمان ماست.

"به ایمان ابراهیم چون امتحان شد، اسحاق را گذرانید، و آنکه وعده ها را پذیرفته بود،
پسر یگانه خود را قربانی کرد، که به او گفته شده بود که:" نسل توبه اسحاق خوانده خواهد شد."
 چون که یقین دانست که خدا قاد بر برانگیزانیدن از اموات است،
و همچینی او را در مثلی از اموات نیز بازیافت."
انجیل مقدس، عبرانیان ۱۱: ۱۷- ۱۸

            ابراهیم به خدای راستین ایمان آورد و از طریق ایمان رستګار شد، پیدایش ۱۵: ۶. اما زمان آزمون ایمانش فرارسید. خدا از او خواست تا پسر یگانه اش را قربانی کند. این آزمون برای خود ابراهیم بود نه خدا. آیا دقت کرده اید که چه چیزی این آزمون را بسیار سخت و دردناک کرد؟ نه فقط اینکه پسر یگانۀ ابراهیم، پسری که سالها در انتظار آمدنش بود، می بایستی کشته شود، بلکه بمراتب فراتر و سخت تر اینکه، خود ابراهیم بایستی اسحاق را قربانی کند، نه کس دیگری. این شرط، آزمون را میلیون برابر سخت تر می کند. زمین تا اسمان فرق هست بین اینکه شما عزیزی را از دست دهید، با حالتی که خود شما عامل مستقیم از دست دادن آن عزیز باشید. این آزمون ابراهیم بود. 
و ابراهیم می دانست که کشتن اسحاق یعنی مرگ آن پیمانی که خدا با او بسته بود. دقت کنید، بنابراین ابراهیم با خود استدلال کرد خدا هیچ وقت پیمان خود را نمی شکند، پس بنابراین اسحاق را دوباره زنده خواهد گردانید. دقت کنید که ابراهیم هیچ نوع قیام از مردگان ندیده بود و نشنیده بود. هیچ معجزۀ برای ابراهیم رخ نداده بود. ولی ابراهیم به کلام خدا و به وفاداری خدا اعتماد کرده، و آماده شد که اسحاق را قربانی کند، پیدایش ۲۲. دقت کنید به سخنانی که ابراهیم به خادمان خود گفت زمانی که اسحاق را می برد تا قربانی کند، پیدایش ۲۲: ۴، " من با پسر بدانجا روم و عبادت کرده، نزئ شما بازآییم." برای ابراهیم قربانی کردن عزیزش در راستای ارادۀ خدا، یک عبادت بود، یک پرستش بود. و ابراهیم مطمئن بود که هر دو باز خواهند گشت. 
خدا در خون پسر یگانه اش عیسی مسیح با ما پیمان بسته است. خدای ما، پدر آسمانی، خدای است پیمان نگهدار. عهد خود را نمی شکند. او با شما عهد بسته است و به عهد خود وفادار است. وقتی از تجربیات دردناک می گذرید به نمونۀ ابراهیم نگاه کنید. بر وفاداری پدر آسمانی تمرکز کنید.
"آنگاه عیسی به شاگردان خود گفت: اگر کسی خواهد متابعت من کند،
باید خود را انکار کرده،
صلیب خود را برداشته، از عقب من آید."
متی ۱۶: ۲۴










با من همراه باشید:
راهی به سوی نجات


#rahibesooyenejat



No comments:

Post a Comment