راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Saturday, July 30, 2016

زندگی کردن فراسوی یک زیستن سطحی (۱۲)

تشنۀ دعا باشید.

"در دعا مواظب باشید. در دعا وفادار باشید."
انجیل مقدس، رومیان ۱۲: ۱۲ قسمت سوم آیه.

۸- مسئولیت هشتم ما نسبت به کلیسای خداوند عیسی مسیح این است: "در دعا مواظب باشید. در دعا وفادار باشید." انجیل مقدس، رومیان ۱۲: ۱۲ قسمت سوم آیه.
آنچه که من در تجربۀ خودم، دیگران، و مهمتر از همه در کلام خدا دیده ام این است که بدون شک یکی از دلایلی که خدا اجازه می دهد تا سختی ها در زندگی فرزندانش پیش آیند این است که آنها را بطرف خود بکشد. ایماندار مسیحی ای که در مصیبت صابر، در سختی ها شکیباست (مسئولیت هفتم)، مسرور است چون چشمانش بر امید مبارک بازگشت خداوند عیسی مسیح است (مسئولیت ششم)، در دعا متعهد خواهد بود. گهگدار دعا نمی کند. در دعا ثابت قدم است. بطور مرتب روزانه دعا می کند.
کلمۀ یونانی "مواظب بودن" معنی تحت الفظی اش یعنی خودمان را وقف دعا کنیم. مواظب باشیم تا کسی و یا چیزی ما را از دعا کردن در حضور پدر آسمانی دور نسازد. مراقب دزدان وقت باشیم. وقت کالائی است نفیس که دزدان بسیاری دارد.
مانند ایمانداران مسیحی قرن اول باشیم که چه قبل از روح القدس، در اعمال رسولان ۱: ۱۴، و چه بعد از نزول روح القدس در روز پنطیکاست، در اعمال رسولان ۲: ۴۲، خود را وقف دعا می کردند. در انجیل مقدس، اعمال رسولان ۱: ۱۴، پیش از نزول روح القدس می خوانیم:"رسولان مسیح، با زنانی که خداوند عیسی مسیح را خدمت می کردند، به همراه مریم مادر عیسی، و برادران او (برادران ناتنی عیسی مسیح، فرزندان دیگر مریم از یوسف بعد از تولد عیسی) دور هم جمع می شدند تا وقت خود را صرف دعا نمایند." و در اعمال رسولان ۲: ۴۲، پس از نزول روح القدس می خوانیم: "ایمانداران مسیحی همیشه وقت خود را با شنیدن تعالیم رسولان، مشارکت برادرانه، پاره کردن نان، و دعا می گذرانید."
وقف بودن، امین بودن، و ثابت قدم بودن در دعا،
بایستی به آن اندازه جزو پیوسته ای از زندگی یک ایماندار مسیحی باشد که
نفس کشیدن جزو پیوسته ای از زندگی فیزیکی ماست.
تشنۀ دعا کردن در حضور مسیح باشید.






"ما مسيح را به همه می‌شناسانيم و با تمام دانشی که داريم همه را آگاه ساخته، تعليم می‌دهيم تا آنها را به صورت افرادی بالغ در مسيح به خدا تقديم نماييم." (انجيل شريف، کولسيان ۱: ۲۸)

با من همراه باشید امیدوارم برکت بگیرید:
#راهی_به_سوی_نجات
google+
www.rahibesooyenejat.blogfa.com

#rahibesooyenejat



No comments:

Post a Comment