راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Thursday, June 30, 2016

ما ایمانداران مسیحی گناهکارانی هستیم که در یک دنیای سقوط کرده در گناه زندگی می کنیم. بدین علت باید انتظار روبرو شدن با سختی ها را داشته باشیم.

"بلکه انسان برای مشقت مولود می شود،
چنانکه شراره ها بالا می پرند."
کتاب مقدس، ایوب ۵: ۷

ما ایمانداران مسیحی گناهکارانی هستیم که در یک دنیای سقوط کرده در گناه زندگی می کنیم.
بدین علت باید انتظار روبرو شدن با سختی ها را داشته باشیم.

          طرز روبرو شدن ما، دیدگاه ما نسبت به سختی، آن را در زندگی ما، به برکت یا لعنت تبدیل می کند. هر نوع سختی، با فیض خدا و قوت کلام خدا در دستهای روح القدس، می تواند یک تجربه ای شاد برای ایماندار مسیحی باشد، بشرط آنکه به آن از دیدگاه صحیح کتابمقدس بنگرد. و یا می توانیم مانند یونس نبی ( کتاب مقدس، یونس فصل ۴) و یا ایلیای نبی (کتاب مقدس، ۱ پادشاهان ۱۹: ۱- ۱۴)، متوجۀ اهداف پدر آسمانی در پس آن سختی ها نشده، شروع کنیم به دلسوزی بحال خود و کلافه شدن.
          بر خلاف تعلیمات کاذب زمانۀ ما، رنج و سختی جزوی از زندگی مسیحی کتابمقدسی است. ایوب ۵:۷ به ما یادآوری می کند روبرو شدن با درد ها و رنج ها اجتناب ناپذیرند. همانطور که شراره های آتش به بالا می پرند، و این یک امر مسلم و بدیهی است، سختی کشیدن نیز چنین می باشد. زمانی که شما به خداوند عیسی مسیح ایمان می آورید، به سوپرمن و یا سوپرومن تبدیل نمی شوید. از سختی کشیدن معاف نمی گردید.
          سختی ها، آزمون ایمان ما هستند تا پی به نقاط ضعف آن ببریم. این آزمون ها برای خودمان است، نه خدا. سختی ها برای تصفیۀ شخصیت درونی ما می باشند. از پیش خود را برای آمدن آنها آماده سازیم. مشکلات مالی، کاری، سلامتی، وقایع دردرآور، و غیره همگی ابزار ضروری در دست آن مجمسه ساز عالی می باشند، تا ما را به سیرت پسر یگانه اش، خداوند عیسی مسیح مبدل کند.
          در تمامی دردها و سختی های شما، اگر یک ایماندار مسیحی هستید، پدر آسمانی حاکم است و "همه چیز ها را برای خیریت (شما و جلال خود) با هم بکار می برد."، انجیل مقدس، رومیان ۸: ۲۸.
          کتاب مقدس، ۱ پادشاهان ۱۹: ۱- ۱۴ را بخوانید. دقت کنید تمرکز ایلیای نبی بر کیست و چیست. ایلیا بر قدرت دشمنانش، و سختی شرایط خودش متمرکز بود، بجای آنکه بر عظمت و قدرت خداوند تفکر کند. دقت کنید، در فصل ۱۸، ۱ پادشاهان، چه رویداد مهمی را ایلیا کاملاً فراموش نمود؟ رویداد اینکه چگونه خداوند بطرز معجزه آسا، با دست زورآورش، دشمنان خود و ایلیا را شکست داده، و ایلیا را سرافراز نمود. چقدر زود ما نیز اعمال بزرگ خداوند عیسی مسیح را از یاد می بریم؟

تمرکز فکرمان را از خود و شرایط دشوارمان بر داریم،
و بر عظمت خداوندمان عیسی مسیح قرار دهیم.
بیآد آوریم کارهای عظیمی را که مسیح،
 در گذشته در زندگی ما نموده است.
اعمال بزرگ او را در کتاب مقدس بخاطر بسپاریم.












با من همراه باشید:
#راهی_به_سوی_نجات
google+
www.rahibesooyenejat.blogfa.com

#rahibesooyenejat



No comments:

Post a Comment