راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Thursday, June 30, 2016

پدر آسمانی از ما قدوسیت خواسته و در پسر یگانه اش عیسی مسیح وسایل دستیابی به آنرا برای ما فراهم کرده است.

"بلکه مثل آن قدوس که شما را خوانده است،
خود شما نیز در هر سیرت، مقدس باشید.
زیرا مکتوب است، "مقدس باشید زیرا که من قدوسم.""
انجیل مقدس، ۱ پطرس ۱: ۱۵- ۱۶

پدر آسمانی از ما قدوسیت خواسته و در پسر یگانه اش عیسی مسیح وسایل دستیابی
به آنرا برای ما فراهم کرده است.

خدای راستین، خدای کتابمقدس، قدوس است و از هر کس که می خواهد بحضورش بیآید قدوسیت کامل و مطلق را می طلبد. "خدا بر فرشتگانی که گناه کردند، شفقت ننمود بلکه ایشان را به جهنم انداخته، به زنجیرهای ظلمت سپرد تا برای داوری نگاه داشته شوند." انجیل مقدس، ۲ پطرس ۲: ۴. و بهمین ترتیب، انسانهائی که او (خدای راستین) و پسر یگانه اش عیسی مسیح را رد می کنند را "در آتش جاودانی که برای ابلیس و فرشتگان او مهیا شده است" می فرستد ( انجیل مقدس، متی ۲۵: ۴۱).
          پس چگونه کسی می تواند قدوسیت مطلوب خدا را دریافت کرده، تا بتواند بحضور او آید؟ فقط و فقط یک راه وجود دارد: توبه از گناهان و ایمان بر خداوند عیسی مسیح. فقط بخاطر، زندگانی، مرگ مسیح بر صلیب، و قیام او از مردگان است که خدا می تواند قدوسیت مطلوب خودش را به ما دهد ( انجیل مقدس، ۲ قرنتیان ۵: ۲۱).  انجیل مقدس، ۱ قرنتیان ۶: ۱۱ می فرماید: "مقدس گردیده و عادل کرده شده اید (حکم عدالت خدا، یعنی مرگ بخاطر گناهان، در ایمان به مسیح بر شما انجام گرفته است.) به نام عیسی خداوند و به روح خدای ما."
          از فیض خدا، بخاطر ایمان به مسیح، ما از نظر جایگاهمان در مسیح مقدس شده ایم. ولی در عمل، از نظر زندگی روزمره، اغلب اوقات مقدس زندگی نمی کنیم. برای همین است که کلام خدا در ۱ پطرس ۱: ۱۵ به ما فرمان می دهد: "خود شما نیز در هر سیرت، مقدس باشید." و همچنین "هر که نام مسیح را خواند، از ناراستی کناره جوید."( ۲ تیموتاوس ۲: ۱۹) ما باید خودمان را از راه و روشهای این دنیا در هر جای که هستیم جدا کنیم. مردمان این دنیا باید بدانند و ببینند که بین طرز زندگی ایمانداران مسیحی و کسانی که نیستند فرق وجود دارد.
          اگر در قدوسیت زندگی کنیم، آنوقت آرامش خواهیم داشت حتی در عمق مشکلات و سختی ها. " خدای من می گوید که شریران ( آنانی که در گناه زندگی می کنند) را آرامش نیست."( اشعیا ۵۷: ۲۱). و خدا ما را " بجهت فایده (تادیب می کند، تنبیه می کند) تا شریک قدوسیت او گردیم." (عبرانیان ۱۲: ۱۰). و آن تنبیه و تادیب اگر چه در ابتدا ناخوشایند است ولی" در آخر میوۀ عدالت سلامتی (میوۀ پر از آرامش رستگاری) را برای آنانی که از آن ریاضت یافته اند بار می آورد." (عبرانیان ۱۲: ۱۱). اگر در زندگی آرامش ندارید، خود را تفتیش کنید در مقابل آئینۀ کتابمقدس، تا ببینید چه گناه یا گناهانی مابین شما و پدر آسمانی حائل شده اند. سپس از نمونۀ داود در مزمور ۵۱: ۹- ۱۰ پیروی و برای داشتن یک دلی پاک دعا کنید. با ایماندارانی که در پاکی زندگی می کنند معاشرت کنید (کتاب مقدس، امثال سلیمان ۱۳: ۲۰).
پدر آسمانی را بخاطر اینکه شما را
از نظر جایگاه تان در مسیح مقدس ساخته،
شکر کنید.
به هر گناهی که از آن مطلع هستید، اعتراف،
و از آن دوری کرده،
از پدر آسمانی بخواهید که به شما یاری دهد
تا در پاکی زندگی کنید.











با من همراه باشید:
#راهی_به_سوی_نجات
google+
www.rahibesooyenejat.blogfa.com

#rahibesooyenejat



No comments:

Post a Comment