راهی به سوی نجات

راهی به سوی نجات

Monday, July 11, 2016

فروتنی برای رشد روحانی و داشتن یک زندگی سالم مسیحی، بنیادی است.

". . . رفتار کنید، با کمال فروتنی."
افسسیان ۴: ۱-۲

فروتنی برای رشد روحانی و داشتن یک زندگی سالم مسیحی، بنیادی است.

          ریشۀ اصلی تمامی مسائل روابطی، اینکه افراد نمی توانند با هم کنار بیآیند، فقط یک چیز است، غرور. تا زمانی که فروتنی نباشد شادی و اتحاد در روابط بوجود نمی آید. این اصل برای تمام نهادهای یک جامعه صادق است. از خانواده گرفته، که بنیادئی ترین واحد یک جامعه است، تا یک ملت.
          فروتنی نه فقط برای سلامتی خانواده و جامعه ضروری است، بلکه همچنین جزء جدانشدنی برای داشتن یک زندگی سالم مسیحی است. کلام خدا در امثال سلیمان ۱۱: ۲ می فرماید:" چون تکبر می آید خجالت (سرافکندگی) می آید،اما حکمت با متواضعان (فروتنان) است." امثال ۱۵: ۳۳ می فرماید:" تواضع (فروتنی) پیشرو حرمت می باشد. (پیش از سرافرازی باید فروتن بود.)" انجیل مقدس، در یعقوب ۴: ۶ می فرماید:" خدا با متکبران مخالفت می کند، اما فروتنان را فیض می بخشد." در اغلب موارد ما اهمیت فروتنی را فراموش می کنیم. افراد قهر می کنند چون مغرور اند. حسادت می ورزند، چون مغرور اند.
          آیا می دانستید که اولین گناهی که در تمامی جهان انجام شد، گناه غرور بود؟ فرشتۀ بسیار زیبائی بود به نام لوسیفر که خواست خود را بر خدا ارجحیت دهد، و گفت: "به آسمان صعود نموده، کرسی خود را بالای ستارگان خدا خواهم افراشت، و بر کوه اجتماع در اطراف شمال جلوس خواهم نمود. بالای بلندیهای ابرها صعود کرده، مثل حضرت اعلی (خدا) خواهم شد." کتابمقدس، اشعیا ۱۴: ۱۳- ۱۴. در همین دو آیۀ، لوسیفر پنج بار می گوید که این کار خواهم کرد و آن کار را خواهم کرد. و خدا به او گفت: "نه! نخواهی کرد." و از عرش خدا در آسمان بیرون شده، لوسیفر "درخشنده"، به شیطان "متهم کننده" مبدل گشت.
          هر گناهی، هر چه می خواهد باشد، ریشه اش غرور است. غرور مخالفت با ارادۀ خداست که فقط در کتابمقدس برای ما آشکار شده، و همین مخالفت با ارادۀ خدا، جوهر تمامی گناهان است. برای غلبه بر گناه، برای داشتن یک زندگی پاک و سالم مسیحی، باید با غرور در دلمان مبارزه کنیم.
          بدون فروتنی نجات آسمانی در مسیح غیر ممکن است. فروتنی می خواد تا شخص بپذیرد که گناهکار است و محتاج مسیح. هیچ راهی جز فروتنی برای ورود به خانوادۀ الهی وجود ندارد، و هیچ روشی جز زندگی کردن در فروتنی، پس از ورودمان در این خانواده وجود ندارد.

به شایستگی نام مسیح
رفتار نمودن
با فروتنی آغاز می شود.











با من همراه باشید امیدوارم برکت بگیرید:
#راهی_به_سوی_نجات
google+
www.rahibesooyenejat.blogfa.com

#rahibesooyenejat



No comments:

Post a Comment